Resultaten Sterker tegen Stress


De afgelopen maanden hebben we verschillende groepen begeleid in het beter omgaan met Stress. De resultaten van Sterker tegen Stress liegen er niet om. In totaal hebben we dit jaar zo’n 200 mensen begeleid. De deelnemers hebben het traject doorlopen door eerst een starttraining te doen, daarna 6 weken zelf met oefeningen en biofeedback apparatuur te werken. Sommigen ondersteund door online coaching. De resultaten hebben er intussen toe geleid dat we met enkele grote organisaties in gesprek zijn om dit PREVENTIEF en EFFICIËNT in te gaan zetten. CSM Bakery Solutions heeft hier inmiddels voor gekozen. 

 

Medewerkers  en managers van bedrijven uit diverse sectoren deden mee aan Sterker tegen Stress:

Productie/Industrie

Accountancy

Installatie en bouw

Managementteams

Overheid

Handel

 

Deelnemers rapporteerden de volgende effecten na 6 weken oefenen:

  • ‘Door te experimenteren met de feedback apparatuur ben ik veel bewuster geworden van de natuurlijke sensoren in mijn lijf, zodat ik signalen eerder kan plaatsen’;
  • ‘Door de oefeningen heb ik nu geleerd om dieper te luisteren. Het gevolg is dat ik rustig blijf, mijn eigen emoties onder controle weet te houden en die rust weet over te brengen op de ander, ook in spannende gesprekken’;
  • ‘Ik haal heel veel rust uit de ademhalingsoefeningen waardoor ik beter in mijn vel zit, rustiger ben en ook veel beter slaap. Ik lig minder te piekeren en val makkelijker in slaap’;
  • ‘Door met de oefeningen te werken en aan een positief gevoel te denken, krijg ik sneller een glimlach op mijn gezicht. Dat werkt niet alleen fijner voor mij, maar heeft ook effect op de ander’;
  • ‘Ik hoor en voel mijn hart beter kloppen. Door de ademhaling geeft die bewustwording rust’;
  • ‘Door de oefeningen heb ik veel meer positieve energie en dat hebben ze thuis ook waargenomen’;
  • ‘Door bewuster te zijn van spanningen en stress, ben ik er ook met anderen over gaan praten. Dat lucht enorm op’;
  • ‘Mijn hart slaat minder vaak op hol en ook ik kan door de oefeningen beter in slaap komen’;
  • ‘Ik was erg druk en daarmee vaak een slechte luisteraar. Nu maak ik even tijd en kan ik geconcentreerd de focus en aandacht bij de ander houden. Dat geeft een prettig gevoel en meer verbinding met anderen’;
  • ‘Mijn ademhaling is in rust gekomen en daardoor heb ik meer en prettiger contact met anderen’;
  • ‘Ik heb enkele ‘enerverende’ weken achter de rug op mijn werk, waarbij de oefeningen en de biofeedback apparatuur me enorm hebben geholpen om rustig te blijven en om betere beslissingen te nemen’;
  • ‘Het lukt me door deze methodiek om mijn aandacht volledig in het nu te hebben, waardoor ik in overlegvormen en klantgesprekken helemaal ‘in control’ ben. Die rust straalt uit naar mijn gesprekspartners en dat heeft een positief effect’;
  • ‘Nu ik weet hoe het werkt kan ik bewust met situaties omgaan. Dat maakt me flexibeler en effectiever in verschillende situaties, waardoor ik betere beslissingen neem of creëer’;
  • ‘Ook thuis heeft het effect gehad. Ik merk aan mijn kinderen dat ze sneller naar me toe komen’.

 

Wil je deze voordelen ook voor jou of voor jouw organisatie?

kijk dan op de pagina Sterker tegen Stress en download de brochure

Aandachtspunten zijn ook genoemd:

  • De apparatuur werkt feilloos in combinatie met I-pad en I-phone, maar blijft lastig met Android of Windows. In dat geval kan Delphi beter apparatuur verhuren;
  • De biofeedback apparatuur is een hulpmiddel voor bewustwording en ademhalingstrainingen, maar geen doel op zich. Na verloop van tijd zal het gebruik van de hulpmiddelen afnemen. ‘Hoge scores’ willen bereiken op de apparatuur geeft juist stress;
  • Dit was een mooi trainingstraject dat me zeer heeft geholpen. Wel ben ik bang dat ik de stok achter de deur ga missen. Ik moet het nu voor mezelf gaan organiseren en blijvend verankeren;
  • In deze methode is zelfdiscipline belangrijk. De online instructies en de mogelijkheid voor het contact met Delphi helpt, maar je moet het wel zelf doen;
  • Even snel een oefening doen werkt bij mij niet. Je moet de oefening wat langer laten duren en er tijd voor nemen.

Je kunt je voorstellen dat de deelnemers blij zijn met dit soort resultaten. Dat zijn wij ook!

 

Wil je verder praten?

Neem dan contact op met Seline Huisman.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *