Marktconnectie door Mindconnection


pistool

Schieten met hagel?

 Verbeter verkoop en advies met Marktconnectie

 

Delphi Mindconnection heeft een modulair opgebouwde incompany training ontwikkeld om verkoopresultaten en adviesvaardigheden aan te scherpen. Deze aanpak gaat veel verder dan de traditionele verkooptraining. We sluiten aan bij de authenticiteit van de adviseur / verkoper en jouw organisatie. Oude systemen werken niet meer. Natuurlijk moet je product en dienst uitstekend zijn, natuurlijk moet jouw bedrijf onderscheidend zijn en een positief imago hebben. De dimensie die er nu bijkomt is de beleving of ervaring van de klant. Wie ging hem voor?

 

Voor wie?

Dit traject is van toegevoegde waarde voor iedere professional die regelmatig in commerciële situaties komt. Natuurlijk voor verkopers en accountmanagers, maar zeker ook voor adviseurs, projectleiders, acquisiteurs, directeuren, afdelingsleiders, servicemanagers, de binnendienst, etc. Binnen jouw organisatie vormen tevreden klanten immers voor de garantie voor de toekomst. Het beste resultaat wordt bereikt bij een draagvlak van 8-12 deelnemers uit jouw organisatie. De functie van de een staat immers in het verlengde van die van de ander.

 

Increase-sales-signWat doen we?

We focussen op de ontwikkeldoelen van de groep. Naast de Persoonlijke Stijl Indicator zijn er 3 aandachtsvelden: Acquisitie anno vandaag, Het spel van invloed en Strategische verkoop. In interactieve werkvormen helpen we de medewerkers, om hun vaardigheden in lijn te brengen met de bedrijfsdoelen en hun eigen authenticiteit. Met Passie en Plezier betere resultaten bereiken. Gunnen in plaats van prijs kopen, waarde verkopen, de aandacht bij de klant in plaat van bij je eigen product, etc. Gericht op relaties op de lange termijn, dicht bij jezelf en altijd raak. Door action-learning passen mensen het toe in hun eigen praktijk. Het reflectieverslag dient voor feedback.

 

Een greep uit de mogelijkheden:

Acquisitie anno vandaagelevator-pitch2

  • Ken je dienst of product en koop het eerst zelf; Push of Pull? Kies en volhard!; Presentation vs Consultative selling; wees je eigen USP;
  • Weten met wie/wat je wil verbinden; vinden en screenen van prospects; identificeer de decision making unit (DMU); alleen de eerste poging kan slagen;
  • Effectief gebruik van Social Media; netwerken kan effectief en zelfs leuk zijn; elavator pitch op het juiste moment; telefoongebruik nader beschouwd;
  • Lead generation door eigen klanten; mobiliseren van je binnendienst; creëren van commerciële creativiteit; een toepassingscontract sluiten met jezelf.

Het spel van Invloedonderhandelen(1)

  • Het geheim van goede vragen stellen; Mindconnection door echt te luisteren; LSD (luisteren samenvatten en doorvragen);
  • SPIN-techniek toepassen (no pain, no gain); omgaan met bezwaren en weerstanden; offreren alleen als het zin heeft; het afsluiten van de deal;
  • Onderhandelen: oefening baart kunst; Onderhandelspel tussen twee partijen; onderhandelspel bij meer dan twee partijen; verliezen kan ook winnen betekenen;
  • Houden van presentaties; rolverdeling bij duo inzet en op beurzen; Pecha-Kucha powerpoints; een toepassingscontract sluiten met jezelf.

Strategische verkoopstrategie

  • Structureren van het salesproces; slim gebruik maken van tijd en kilometers; to-the-point rapporteren; statistieken om te kunnen sturen;
  • Contractmanagement en afstemming; samenwerken in ketens; Multilevel relatiebeheer;
  • Jagen op klein en groot wild met verstand; moeilijke beslissingen: doorgaan of stoppen; welke verkoopactiviteiten eventueel uitbesteden;
  • Klanttevredenheid onderzoeken; klachten benutten om klanten te binden; van klanten ‘ambassadeurs’ maken; een toepassingscontract sluiten met jezelf.

 

contactbutton

Ga dan in gesprek met één van onze Mindconnectors: wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op.