Mensen met een beïnvloedende stijl: de i-tendens


Zoals je in mijn vorige video’s hebt kunnen zien, hebben we in het DISC profiel, de Persoonlijke Stijl Indicator, gebaseerd op de theorie van Jung, 4 kwadranten.

Mijn naam is Paul Driesen van Delphi Mindconnection.

Vandaag nemen we de gele kleur door, de beïnvloedende I van Influence. Gele mensen houden van interactie. Ze nemen initiatief, ze zijn gek op uitdagingen en ze hebben misschien soms wel eens de insteek, zoals je hier op het tekeningetje of op het plaatje van Pipi Langkous ziet:
“Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!”
Ze springen in het diepe en roepen misschien wel: “Hé shit, ik had misschien eerst zwemmen moeten leren!” Ze stoten hun neus en roepen: “Ha mooi, sterretjes!”

Beïnvloedende mensen zijn vaak creatief, vanuit hun interactie zoeken ze ook de vernieuwing. “Kan niet bestaat niet!”

Maar ze hebben net zoals alle andere kleuren, ook wel wat nadelen. Een van de belangrijkste nadelen is dat ze niets afmaken, want voordat ze ergens aan begonnen zijn, komt er alweer een volgende nieuwe uitdaging naar boven…

Beïnvloedende mensen stellen ook vragen met WIE? Met wie gaan we dat doen? Wie betrekken we er nog meer bij? Met welke partijen gaan we samenwerken? Die interactie is super belangrijk voor ze.

Mensen met een I-tendens staan graag op het podium. Ze stoppen geen veren in hun reet, maar het liefst een hele fazant! Ze hebben een hele grote schare vrienden, 1.500+ contacten op LinkedIn, 2.000 mensen op Facebook. Ze noemen het allemaal vrienden, maar ze kennen ze misschien maar heel oppervlakkig.

En ook de gedragseigenschappen van de I kun je op het plaatje hiernaast maar weer goed bekijken. Volgende week gaan we verder met de derde kleur.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *